Ta platforma wykorzystuje zarówno pliki cookies własne, jak i podmiotów trzecich. Jeżeli chcesz lepiej zrozumieć ich działanie, koniecznie zapoznaj się z naszą polityką prywatności.
Czy wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookies innych niż niezbędne?
Reklamacje
Szczegółowe informacje dotyczące trybu wnoszenia i rozpatrywania reklamacji
- SZOK Spółka cywilna rozpatruje reklamacje dotyczące Płatności zgłoszone przez Dostawcę (Akceptanta, Odbiorcę Płatności), Użytkownika (Płatnika) oraz potencjalnego Użytkownika (potencjalnego Płatnika), zwanych dalej reklamującymi.
- Jako reklamację należy uznać każde wystąpienie skierowane do Dostawcy przez reklamującego, w którym reklamujący zgłasza zastrzeżenia dotyczące wady treści cyfrowej lub funkcjonowania platformy kursowej. Reklamacje mogą dotyczyć w szczególności błędów technicznych w odtwarzaniu Kursu, braku dostarczenia materiałów wynikających z umowy, funkcjonowania platformy.
- Proces rozpatrywania reklamacji podejmowany jest niezwłocznie po otrzymaniu reklamacji i przeprowadzony jest rzetelnie, wnikliwie i terminowo, z zachowaniem obiektywizmu oraz z poszanowaniem powszechnie obowiązujących przepisów prawa i dobrych obyczajów.
- Szczegółowe informacje dotyczące trybu wnoszenia i rozpatrywania reklamacji określone są w niniejszym dokumencie, udostępnianym na stronie internetowej https://platforma.zszokowani.pl.
- Zgłoszenie reklamacyjne winno zostać skierowane do Dostawcy w jeden z następujących sposobów komunikacji:
- w formie pisemnej przesyłką pocztową na adres: PayPro S.A. ul. Pastelowa 8, 60-198 Poznań, Polska
- w formie elektronicznej:
- poprzez elektroniczny formularz dostępny na stronie internetowej pod adresem https://www.zszokowani.pl/kontakt
- za pomocą poczty mailowej pod adresem: kontakt@zszokowani.pl
- ustnie:
- telefonicznie – pod numerem +48727915518
- Jeśli reklamujący stwierdza nieprawidłowość w działaniu platformy kursowej, przysługuje mu prawo do złożenia reklamacji w terminie 14 (słownie: czternastu) dni licząc od dnia, w którym doszło do nieprawidłowości w funkcjonowaniu Platformy kursowej lub Kursu. Reklamację złożoną po upływie terminu określonego w zdaniu pierwszym, pozostawia się bez rozpoznania, o czym Dostawca niezwłocznie powiadamia Klienta.
- W reklamacji Klient powinien podać swój login, adres e-mail oraz rodzaj, datę i krótki opis wystąpienia nieprawidłowości związanej z funkcjonowaniem Platformy kursowej pod rygorem pozostawienia reklamacji bez rozpoznania.
- Dostawca jest uprawniony do zwrócenia się o uzupełnienie reklamacji w terminie 14 dni kalendarzowych, a po bezskutecznym upływie tego terminu – jest uprawniony do odrzucenia reklamacji z powodu niezachowania wymogów procedury reklamacyjnej (odrzucenie reklamacji stanowi odmowę uwzględnienia reklamacji).
- Za datę złożenia reklamacji uznaje się datę wpływu reklamacji do Dostawcy.
- Kompletna reklamacja zostanie rozpatrzona przez Dostawcę w terminie nie dłuższym niż 14 (czternaście) dni od daty doręczenia mu reklamacji, a Dostawca ustosunkuje się do niej za pomocą takiego środka komunikacji, przy wykorzystaniu którego reklamacja została złożona.
- Odpowiedź na reklamację powinna być udzielona w sposób przystępny i zrozumiały oraz zawierać w szczególności rozstrzygnięcie o wyniku rozpatrzenia reklamacji. Ponadto w przypadku odmowy uznania reklamacji w całości lub części, odpowiedź na reklamację zawiera dodatkowo: pouczenie o możliwości i sposobie odwołania się od stanowiska zawartego w odpowiedzi na reklamację, pouczenie o możliwości i sposobie skorzystania z formy pozasądowego rozwiązywania sporów, wystąpienia z wnioskiem o rozpatrzenie sprawy do Rzecznika Finansowego lub wystąpienia z powództwem do sądu powszechnego ze wskazaniem podmiotu, który powinien być pozwany i sądu miejscowo właściwego do rozpoznania sprawy.
- Reklamujący podając w reklamacji adres e-mail wnosi i wyraża zgodę na to, że Dostawca udzieli odpowiedzi na reklamację w formie elektronicznej, na ten adres e-mail wskazany w reklamacji. Jednakże na wyraźne żądanie osoby składającej reklamację, pod warunkiem podania przez nią niezbędnych danych osobowych i kontaktowych, Dostawca udziela odpowiedzi na reklamację w formie pisemnej lub za pomocą innego trwałego nośnika informacji, przy czym w takim przypadku dla zachowania terminu rozstrzygnięcia reklamacji, wystarczy wysłanie przesyłki listem poleconym.
- Klient w każdym czasie w trakcie trwania postępowania reklamacyjnego przed Dostawcą może żądać rozstrzygnięcia kwestii stanowiącej przedmiot postępowania reklamacyjnego przez podmiot trzeci i w tym celu:
1) wystąpić do mediatora lub instytucji, przed którymi będzie się toczyło postępowanie mediacyjne z wnioskiem o przeprowadzenie mediacji,
2) wystąpić do instytucji, przed którą będzie się toczyło postępowanie polubowne z wnioskiem o rozpatrzenie sprawy przez sąd polubowny,
3) o ile jest Konsumentem zwrócić się po pomoc do właściwego miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów. - Konsument może również skorzystać z platformy ODR, która dostępna jest pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr. Platforma służy rozstrzyganiu sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami dążącymi do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
- W celu usunięcia wszelkich wątpliwości pouczenia, o którym mowa w ust. 10 i 11 powyżej nie stanowią zapisu na sąd polubowny ani automatycznej zgody Dostawcy na udział w postępowaniu mediacyjnym albo polubownym.